Inhalte(1)

Der Taschendieb Skip McCoy erbeutet mit der Brieftasche der schönen Candy unbeabsichtigt auch einen geheimen Mikrofilm, den die von einem Drogenkartell als Kurierin missbrauchte junge Frau überbringen sollte. Der Taschendieb Skip McCoy, gerade erst aus dem Gefängnis entlassen, stiehlt in der New Yorker U-Bahn der jungen Candy die Geldbörse. Skip ahnt nicht, was er sich damit eingehandelt hat. Denn das FBI ist hinter dem Mädchen her, das im Verdacht steht, als Kurierin für einen Drogenring zu arbeiten. Schnell kommt die Polizei mit Hilfe der Informantin Moe auf Skips Spur. Doch der leugnet die Tat auch dann noch, als man ihm sagt, dass die Geldbörse einen Mikrofilm mit einer Geheimformel zur Herstellung von synthetischem Rauschgift enthält und der Diebstahl die falschen Leute verärgert. Auch Candy findet Skip ohne Probleme und verfällt – nachdem sie sich von einem Kinnhaken erholt hat – seinem rauen Charme. Sie bietet ihm 500 Dollar für die Rückgabe des Films. Doch Skip wittert seine Chance und fordert ein Vielfaches. Damit gerät der kleine Gauner zwischen alle Fronten. Denn Candys Ex-Freund Joey, der Hintermann der Aktion, hat jetzt genug. Er drängt Candy, ihm Skip auszuliefern, und wer sich ihm in den Weg stellt – das muss die Informantin Moe erfahren – wird rücksichtslos ermordet. Doch Candy will Skip nicht ans Messer liefern. (arte)

(mehr)

Kritiken (3)

Prioritäten setzen:

Matty 

alle Kritiken

Englisch I imagine that this is how Port of Shadows might have looked if it had been directed by Samuel Fuller. Pickup on South Street is a crime story conveyed directly and engagingly with a few characters and several interiors. The shots speak through their composition, with lively camerawork. The objective is clear, yet essentially unimportant. This is about people. About the cops facing the red menace and who are not strangers to the methods of the underworld: in order to appease the paranoia of the time, they will have to reassess the common understanding of justice a few times. It’s about small-time crooks who want to step up to the big leagues. They have guns and charisma, but without a little luck, they won’t reach the next level. The air grows heavy with the sweat and the presentiment of sex that arises from the ambiguous, suggestive dialogue. They treat women with an attitude of “beat and let beat”. No honour, fair play or sincere friendship. They are only small players on a big field. Just as Pickup on South Street is a small film of great quality. 80% ()

lamps 

alle Kritiken

Englisch Directed at a relentless pace, this noir entertains above all in the way it deftly uses the role of the femme fatale to weave together the three sides of the male conflict, and in the way it violently brushes her off, making her a tool of the others for most of the runtime. I didn't like the romantic line at all, it looked very unrealistic, but on the other hand, I really liked Jean Peters's face and the dramatically escalated rhythm of the narrative, with the pocket-picking motif imaginatively incorporated and punctuated. The good old-school. ()

kaylin 

alle Kritiken

Englisch It's quite an intense film noir, fairly fast-paced, not letting you catch your breath as you enjoy it all the way to the end like a ride towards something quite dark. It’s an interesting concept about how easy it is to lose something important and the consequences it can have on people who find themselves in the wrong place at the wrong time. ()