Nummer siebzehn

  • Deutschland Nummer 17 (mehr)

Inhalte(1)

Eine Gruppe von Diamantenräubern versteckt seine unrechtmäßig erworbene Beute in einem leerstehenden Haus. Ein Landstreicher findet die Edelsteine und verschwindet mit ihnen. Eine Jagd quer durch das Land beginnt. (Verleiher-Text)

Kritiken (2)

Prioritäten setzen:

D.Moore 

alle Kritiken

Deutsch Diesem Hitchcock-Häppchen schadet seine (montypythonmäßige) Überladenheit. Sie versucht, mit neuen und neuen Wendungen zu überraschen. Im besten Fall schmunzelt man darüber, im schlimmeren wirkt es lächerlich. Wenn es all die "schockierenden“ Enthüllungen und die vielen überflüssigen Dialoge nicht geben würde, würde Nummer siebzehn ein besserer Film sein. ()

Necrotongue 

alle Kritiken

Englisch I randomly picked Number Seventeen from a bunch of old British crime films, so I was pretty surprised to see Hitchcock’s name pop up in the opening credits. After the first ten minutes, I couldn’t tell if I was watching a movie or attending a symphony concert with moving pictures in the background. I get it, this film is more like the great-great-grandfather of cinema, but even then, I just couldn’t get into it. If this had been my first Hitchcock experience, I’m not sure I’d be rushing to watch more of his work. The sound effects barely cut through the often overwhelming score, the setting didn’t do much for me (neither the staircase nor the train), and things only got worse with weirdly staged fistfights and even stranger gunplay. By the time the cliché ending rolled around, the whole thing was just kind of a mess. I tossed it a single star, mostly for the experience of seeing something all the way from 1932. / Lesson learned: “We’re all Barton here.” ()